Na co zwrócić uwagę przy analizie raportu kampanii?

Dzięki raportowi kampanii GreenSeder poznasz wszystkie dane dotyczące Twojej kampanii. Z pośród wielu informacji jakie tam znajdziesz warto zwrócić szczególną uwagę na kilka z nich:

Dostarczone – ilość wiadomości jaka dotarła do odbiorców.
Wskazówka:
W szczegółach wysyłki możesz obserwować faktyczną datę doręczenia wiadomości:

 
Otwarcia (OP) – liczba wiadomości, która została otwarta. Jeśli Twoja kampania posiada wysoki wskaźnik otwarć, oznacza to, że temat wiadomości był dla odbiorców interesujący, a nadawca godny zaufania:

 
Kliknięcia (CTR) – odzwierciedla ilość osób które kliknęły w hiperłącze zawarte w Twojej kreacji. Im więcej – tym lepiej:

 
Odbicia – ilość wiadomości jaka została zablokowana przez skrzynki odbiorców. Wysoki wskaźnik odbić może świadczyć o niskiej jakości bazy odbiorców (dużo nieaktywnych lub przepełnionych skrzynek):

 
CTR i OP– stosunek kliknięć do otwarć wyrażony w procentach. CTR jest najczęściej stosowanym wskaźnikiem podsumowującym skuteczność kampanii:

 
Zrezygnowało z subskrypcji  – Odzwierciedla ilość osób, jaka postawiła wypisać się z Twojego newslettera. Jeśli ten wskaźnik jest wysoki, może to oznaczać ,że Twoja kampania nie trafiła do właściwego grona odbiorców lub komunikat był dla nich niezrozumiały:

 
Geolokalizacja – Przechodząc do Szczegółów wysyłki zobaczysz przy odbiorcy lokalizację (państwo oraz miasto). Lokalizacja jest ustalana na podstawie IP odbiorcy, w związku z tym podane dane nie zawsze muszą być związane z faktycznym umiejscowieniem danej osoby:

  • Czy artykuł był pomocny?
  • tak   nie

Prowadź efektywną komunikację e-mailingową
i zostań teraz e-marketerem wzrostu twojej firmy